Friday, January 15, 2010

Beit minbar Islam,Shoubra, el-Qahirah.

Salam pembuka kalam..
Sekarangni dah masuk tahun baru 2010 m..Jadi inilah entri saya kali ni
Walaupun dalam masa yang terdekat ni banyak perkara telah berlaku. Sedar x sedar umur pun semakin bertambah (makin tue isk2) tanggung jawab pun dah semakin bertambah..Tugas pun semakin bertambah..Jadi azam pun kenelah pasang agar apa yg kita hajatkan menjadi mudah..

Apepun Alhamdulillah sebab ahli beit (roommate) saye yg sorang lagi (Gaddafi) sudah pulang dari United Kingdom.Jadi cukuplah kami berempat sekarang dalam satu rumah Haziman,Hazwan ,Gaddafi, dan termasuk saye hehe. Seronok juga mendengar cerita Gad daripada pengalamanya berada di UK. Sebenarnya Uk ni merupakan negara yang unik kerana ia disertai beberapa negara dan daerah di eropah .Ini kerana negara2 dan daerah2 ini berkongsi satu ratu yang sama walaupun mempunyai pemerintah yang berbeza.

Antara negara2 yang terlibat ialah Inggeris, Scotland, Wales dan North Ireland. Ratu pada mase skrg ini ialah Ratu Elizabeth 2. Mereka juga kaya dengan budaya inggeris mereka .Yang menariknya semasa berada di sana Gad menceritakan bahawa orang2 disana sgt bagus dan baik. Mereka sangat menghormati Islam. Dan Islam juga sudah mula meluas di UK.

Jadi beberapa hari saye sering mendengar satu lagu ,yang mane mungkin ramai sahabat2 sudah mendengarnya. Saye mule mendengarnye daripada kawan saye Hazim yang memberi link lagu ni. Dan ia juga telah menjadi lagu tema kami di Minbar Islam nih hehe.Laguni dinyannyikan seorang munsyid namenye Maher Zain .Saye telah sediakan liriknya sekali agar mudah difahami. Oleh kerana ianya dalam bahase inggeris jadi sy telah cube terjemahkan dlm bahasa ibunde kite bahasa melayu (sayangilah bahasa anda hehe) so klu nk dengar lagu just klik je gambar kat video bawahni ok? atau mp3 yg adeni..enjoy the song..








Open you eyes-(Maher Zain)

Look around yourselves
Can’t you see this wonder
Spreaded infront of you
The clouds floating by
The skies are clear and blue
Planets in the orbits
The moon and the sun
Such perfect harmony
Let’s start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us
Or are we so blind
To push it all aside..
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Look inside yourselves
Such a perfect order
Hiding in yourselves
Running in your veins
What about anger love and pain
And all the things you’re feeling
Can you touch them with your hand?
So are they really there?
Lets start question in ourselves
Isn’t this proof enough for us?
Or are we so blind
To push it all aside..?
No..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
When a baby’s born
So helpless and weak
And you’re watching him growing..
So why deny
Whats in front of your eyes
The biggest miracle of life..
We just have to
Open our eyes, our hearts, and minds
If we just look quiet we’ll see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Open your eyes and hearts and minds
If you just look bright to see the signs
We can’t keep hiding from the truth
Let it take us by surprise
Take us in the best way
(Allah..)
Guide us every single day..
(Allah..)
Keep us close to You
Until the end of time..
Allah..
You created everything
We belong to You
Ya Robb we raise our hands
Forever we thank You..
Alhamdulillah..


Bukalah matamu-Maher Zain


Lihat di sekeliling engkau
Tidakkah engkau melihat keajaiban ini
Tersebar di hadapanmu
Awan-awanan yang terapung sendiri
Langit yang cerah dan biru
Planet-planet pada orbit-orbitnya
Dan jua bulan serta matahari
Sesuatu yang harmoni sempurna

Marilah kita mula bertanya pada diri kita
Tidakkah bukti ini cukup untuk kita?
Atau adakah kita buta
Untuk menolak semua ini ketepi?
Tidak..

Kita hanya perlu
Membuka mata kita ,hati kita, dan fikiran kita
Kalau kita melihat dengan jelas tanda-tanda ini
Kita tidak akan dapat bersembunyi daripada kebenaran
Biarlah ia membawa kita secara indah
Bawalah kami ke jalan yang terbaik
(Allah)
Pandulah kami setiap hari yang kami lalui
(Allah)
Jadikanlah kami sentiasa hampir dengan Mu
sehingga habisnya waktu..

Lihatlah dalam dirimu
Suatu arahan yang sempurna
Tersembunyi dalam dirimu
Mengalir dalam saluran darah
Bagaimana pula dengan kemarahan , cinta , dan kesakitan
Serta semua benda yang engkau rasa
Bolehkah engkau merasainya dengan tanganmu?
Bukankah ia benar-benar wujud

Apabila bayi lahir
Sangat tidak berupaya dan lemah
Dan engkau melihatnya membesar
Jadi mengapa menafikan?
Apa yang ada di hadapan matamu
Keajaiban terbesar dalam kehidupan


Ya Allah
Engkau menciptakan segalanya
Kami kembali pada Mu
Ya Robb kami menadah tangan berdoa
Selama-lamanya kami bersyukur pada Mu
Segala puji hanya bagi Mu ya Allah..

7 comments:

AIDA EFFARINA said...

best nyee lyrics lagu ni.. :)

fazzlinaishak said...

salam..cik shahir..
kt nk minx kbenran..
suke r lagu ni..
copy leh?
kalo xleh pon,kt amek gak..
tq..
ag 1, smoga bjya utk final year..
cpt2 ckit blik..
kang kami xjd kawen lak..
hahahah
shah krim slm..

syahir said...

ok insyaAllah mudah2an amin.. huhu,jgnlupe ken salam kt abg shah awk tu hehe keep in touch

::alifdalmim:: said...

best!

zikrulmaut.blogspot.com said...

lagu yang menginsafkan setiap insan yang menghayati liriknya..teruskan perjuangan!!..jazakallah

fazzy fazzlina said...

salam
tkacau skali lg
ni de pesanan dr shah
dier minx no tepon ayh awk
dier ckp,scepat mungkin
tu je..tq

syahir said...

ni no ayah sy 0136872101